On March 9 and 10, 2019, the reconstruction of 3 kilometers of the track in Dąbrowa Górnicza - Gołonóg, along Kasprzaka Street began
PAS, D.Nowak
- Pierwszy etap prac rozpoczą się jednocześnie na dwóch odcinkach: fragment od strony ronda Budowniczych Huty Katowice oraz w okolicach wiaduktu drogi E75 w stronę ul. Zaplecze. Kolejny etap to fragment od końca zakresu modernizacji w rejonie skrzyżowania ul. Kasprzaka z ul. Zaplecze w kierunku pętli Gołonóg oraz początek pętli w kierunku ul. Młodych. Ostatni etap to trzy krótkie, około 30-metrowe odcinki, łączące wcześniejsze zakresy robót – tłumaczy Andrzej Zowada.
Dlatego od godz. 6 w sobotę 9 marca do godz. 4 w poniedziałek 11 marca zmieniła się tymczasowo organizacja ruchu tramwajowego:
• tramwaje linii nr 21 będą kursować w relacji: Będzin Cmentarz Komunalny – Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy,
• tramwaje linii nr 22 będą kursować w relacji: Czeladź pętla – Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy,
• kursowanie linii nr 42 zostanie zawieszone,
• uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza oznaczona jako T-21, kursującą w relacji: Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy – Tworzeń Huta Katowice, obsługująca przystanki autobusowe (lub tymczasowe na wysokości tramwajowych).
Od poniedziałku 11 marca 2019 r, tramwaje wróciły na swoje stałe trasy, jednak wzdłuż ul. Kasprzaka będą kursować na dwóch fragmentach, w systemie mijankowym, po jednym torze. W miejscach wyłączonych z ruchu tramwajowego wykonawca przystąpi do prac przy demontażu torowiska.
- Spodziewać należy się czasowych zatrzymań ruchu tramwajowego, choć przez większość czasu prace realizowane będą przy ruchu tramwajów prowadzonym po jednym torze w obu kierunkach. O wprowadzanych zmianach w organizacji ruchu tramwajów na bieżąco będziemy informować poprzez stronę internetową spółki Tramwaje Śląskie, za pomocą strony internetowej oraz mediów społecznościowych ZTM a także stosownych komunikatów na przystankach – podkreśla rzecznik Tramwajów Śląskich.
Cały zakres inwestycji obejmuje wymianę podbudowy torowiska, budowę odwodnienia torowiska, przebudowę i zabezpieczenie sieci uzbrojenia podziemnego, przebudowę sieci trakcyjnej, ułożenie nowej nawierzchni torowej oraz przebudowę peronów przystankowych.
Cały zakres inwestycji obejmuje m.in.: wymianę podbudowy torowiska, budowę odwodnienia torowiska, przebudowę i zabezpieczenie sieci uzbrojenia podziemnego, przebudowę sieci trakcyjnej, ułożenie nowej nawierzchni torowej oraz przebudowę peronów przystankowych.
Inwestycję, wartą ponad 63 mln zł brutto zrealizuje Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych TOR-KRAK Sp. z o.o. wybrane w drodze postępowania przetargowego. Zadanie pn. „Przebudowa torowiska tramwajowego wydzielonego w ciągu ul. Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej od skrzyżowania ul. Piłsudskiego i ul. Kasprzaka do skrzyżowania ul. Kasprzaka i ul. Zaplecze” jest elementem „Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego – etap I” współfinansowanego przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w perspektywie UE 2014-2020.
Prace mają potrwać 15 miesięcy, począwszy od 18 stycznia 2019r, kiedy podpisana została umowa na wykonanie tej inwestycji.
Comments